Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over je registratie. Klik op de vraag en het antwoord verschijnt eronder.
Nee, als je nog geregistreerd bent in het oude type registratie Basis, kun je geen activiteiten opvoeren.
Ja dat kan. Je kunt in je statusoverzicht je dossier AANMELDEN en de stappen volgen.
Als je minimaal 2080 uur werkervaring hebt als cliëntondersteuner kom je in de categorie 'Senior'. Het formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners’ om dit aan te tonen vind je HIER
Heb je deze werkervaring nog niet? Dan kom je in de categorie 'Junior'.
Ja, dat is mogelijk. Je kunt in het statusoverzicht je dossier AANMELDEN en de stappen volgen. Je dient dan wel de volgende documenten aan te tonen:
Het certificaat van de Basisopleiding Cliëntondersteuners en indien bij de BCMB behaald de 4 bijbehorende Masterclasses of een eventuele vrijstelling en de supervisieverklaring.
Heb je minimaal 2080 uur werkervaring als cliëntondersteuner? Dan kom je in de categorie 'Senior'. Het formulier 'Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners” om dit aan te tonen vind je HIER. Heb je deze werkervaring nog niet? Dan kom je in de categorie 'Junior'.
Ja dat kan. In het Register Cliëntondersteuners kun je in alle categorieën activiteiten voor punten opvoeren. De scholing dient wel tijdens de registratie-periode te hebben plaatsgevonden.
Je kunt bij 'TOEVOEGEN' de datum van vandaag invullen en daarna klikken op 'Aanvraag categoriewissel'. Een volledig stappenplan over de categoriewissel vind je HIER
Ja, cliëntondersteuners kunnen SKJ geaccrediteerde scholing opvoeren onder de categorie 'Geaccrediteerde deskundigheidsbevordering'.
Ja, wanneer je per e-mail je SKJ lidmaatschapsnummer doorgeeft aan co@registerplein.nl , kun je bij aanmelding en bij de start van de herregistratie de dispensatie aanvragen. Als je dispensatie hebt, kun je geen SKJ geaccrediteerde scholing meer opvoeren die niet ook door Registerplein is geaccrediteerd. Meer over de dispensatie vind je onder het hoofdstuk 'Herregistratie' in het reglement Cliëntondersteuners.
Voor overige vragen verwijzen wij je naar de algemene FAQ op www.registerplein.nl of stel je vraag per e-mail aan co@registerplein.nl