BCMB bevordert de kwaliteit en deskundigheid van aangesloten cliëntondersteuners.

Dit doet BCMB door scholing aan te bieden. Dat gebeurt op verschillende manieren, zoals via:
  • de digitale leeromgeving
  • een jaarlijkse Vakdag
  • Regiobijeenkomsten 

Scholing

Digitale leeromgeving
BCMB heeft een digitale leeromgeving voor haar leden ontwikkeld. Klik hier voor meer informatie.

Vakdag
Elk voorjaar organiseert BCMB een Vakdag met ALV. Voor meer informatie over de laatste Vakdag en/of de volgende Vakdag, klik hier.

Regiobijeenkomsten BCMB
Elk jaar organiseert BCMB vier regionale bijeenkomsten in het najaar. Voor meer informatie over de laatste bijeenkomsten en/of de eerstvolgende bijeenkomsten, klik hier.

Onze missie

Onze missie is cliëntondersteuners ondersteunen in het professionaliseren van het vak en het verbreden van hun kennis en ervaring.

Onze visie

Onze visie is dat een goede cliëntondersteuner de cliënt en zijn omgeving in hun kracht zet en waar mogelijk het netwerk van de cliënt benut. Cliëntondersteuners hebben kennis en ervaring op het gebied van leven met een beperking.