BCMB Vindplek Cliëntondersteuners BCMB Werk gezocht

Lidmaatschap. Wat zijn de voordelen?

Lidmaatschap van BCMB biedt veel voordelen, of je nu een beginnend of een ervaren cliëntondersteuner bent

Dankzij ons digitaal leerprogramma en geaccrediteerde leertrajecten verdiep je je vakkennis en expertise. Bij de inspirerende jaarlijkse vakdag maak je kennis met collega's uit het hele land en kun je geaccrediteerde lezingen en workshops over actuele items in je vak volgen. Daarnaast zet BCMB zich op allerlei manieren in om de stem en positie van cliëntondersteuners in het sociale domein te vertegenwoordigen. 

Dat doen wij onder meer door het schrijven van position papers om beleid te beïnvloeden. En met VWS en zorgkantoren voeren wij gesprekken over hoe cliëntondersteuning de kwaliteit in de langdurige zorg kan stimuleren. BCMB geeft de beroepsgroep een stem. Een stem die gehoord wordt!

Persoonlijk voordeel

  • Toegang tot een digitaal leerprogramma met intervisie, 360-gradenfeedback, praktijkgerichte en geaccrediteerde leertrajecten en een database met collega-cliëntondersteuners en hun expertisegebieden;
  • Jaarlijks een gratis Vakdag en verschillende Masterclasses;
  • Verbreding van jouw netwerk van collega-cliëntondersteuners;
  • Korting van 25 euro op jouw registratie als cliëntondersteuner bij het Registerplein;
  • Met scholing via BCMB kun je voldoende punten halen om aan de registratie-eisen te voldoen.

BCMB geeft cliëntondersteuners een stem

  • BCMB vertegenwoordigt jouw stem en die van je collega-cliëntondersteuners. Bijvoorbeeld bij de gemeente, bij het ministerie van VWS en bij de zorgverzekeraars. Maar ook bij werkgevers en bij SKJ en het Registerplein. Via BCMB hebben cliëntondersteuners een stem in het sociale domein.
  • BCMB zet zich in voor de verdere professionalisering van jouw beroepsgroep. Bijvoorbeeld door het opstellen van een beroepscompetentieprofiel, een beroepscode en door het opzetten van een goede registratie van cliëntondersteuners.

Natuurlijk ben je als lid van BCMB van harte welkom om mee te denken en te bouwen aan een sterk vak én een sterke beroepsvereniging. 

Ben je cliëntondersteuner en nog geen lid van BCMB? Klik dan hier!

Kosten lidmaatschap

De standaardcontributie bedraagt 195 euro per jaar, inclusief onbeperkt toegang tot de online leeromgeving. Het lidmaatschap geldt voor een héél kalenderjaar. Als je in de loop van het jaar lid wordt, wordt het contributiebedrag pro rato berekend.

Na inschrijving ontvang je een bevestiging en ontvang je de inlogggevens van E-captain, het administratiesysteem van BCMB. Hiermee kun je je gegevens beheren, facturen downloaden en je inschrijven voor BCMB-activiteiten zoals de Vakdag en masterclasses.
Betaling vindt plaats na aanmelding en ontvangst van de factuur. Na betaling krijg je de inloggegevens toegestuurd van de digitale leeromgeving. 

Aanmelden

Dat kan via het inschrijfformulier.

Opzeggen

Lidmaatschap loopt conform het Verenigingsrecht per héél kalenderjaar. Het beëindigen van het lidmaatschap dient schriftelijk vóór 1 december aan de ledenadministratie te worden gemeld via een mail aan info@bcmb.nl

Samenhang beroepsvereniging en registratie

Het lidmaatschap van BCMB is niet hetzelfde als geregistreerd zijn, maar er is wel samenhang. De beroepsvereniging behartigt jouw belangen als cliëntondersteuner, versterkt het beroep cliëntondersteuner en ondersteunt jou in het verbreden en verdiepen van jouw kennis. BCMB is mede namens jou gesprekspartner voor het Registerplein (en voor SKJ). Bij het Registerplein kun je je registreren als cliëntondersteuner in het Register van Cliëntondersteuner. Met een registratie toon je aan dat jij als professional jouw vakkennis onderhoudt door reflectie en scholing. De vereiste scholing voor een registratie kun je (onder andere) volgen via de leeromgeving en de masterclasses van BCMB

Relevante websites en contactgegevens

Leeromgeving : https://bcmb.remindocontent.nl
Vragen: [javascript protected email address]

Ledenadministratie en inschrijving BCMB-bijeenkomsten: www.e-captain.nl
Vragen: [javascript protected email address]

Register van Cliëntondersteuners (Registerplein): www.registerplein.nl 
Vragen: [javascript protected email address]

Register van Jeugd- en gezinsprofessionals (SKJ): www.skjeugd.nl 
Vragen: [javascript protected email address]